NYÅRSMÅL

New Year, New Me. Nä, skämt å sido still the same old men man jag älskar att lista saker jag vill göra bättre.
 
Så, 2017 - BRING IT! (yes thats the slogan - vet inte om fantasin tröt eller nått men så blev det)
 
2017 är MITT ÅR. Mitt år att utvecklas, avancera, bli bättre, mer framgångsrik och allt det där jag önskar mig i livet. Några mål smög sig in redan i tidigare inlägg, vilket kommer bli en repetering men för min egen skull (eftersom bara jag läser min blogg - haha) så drar vi allt igen!
 
This will be my year. Och jag delar upp det i tre delar: privat, personligt och affärsmässigt. Nä skoja, typ karriär. Därefter har jag självklart delmål i processen, som tex. sparande, sökande, planerande osv. Men det håller jag för mig själv. 
 
Privat:
RESA: Detta året vill jag resa mer, jag älskar att resa, älskar att byta miljö bara några dagar. I mitt förra inlägg lovade jag mig själv att resa minst 5 gånger detta året. De stopp jag önskar garanter är London (självklart), Köpenhamn, Berlin men även Italien (kan tänka mig både Rom, Milano (och Turin) eller Florence), solresa (tex Italien el Kroatien). Sist men definitivt inte minst vill jag göra en lång resa, antingen till Asien eller till USA. Bara hålla tummarna att några resor blir av. 
 
LÄSA: Må låta krasst men att ta sig tid att läsa böcker är så givande. Ska investera i några böcker jag länge velat läsa och påbörja detta målet snarast. Utöver just skönlitteratur vill jag läsa projektledning, certifiera mig i google och kanske något annat vid sidan av jobbet. Investera i kunskap. Kanske borde ligga under Karriär?
 
HEM: Bygga bo, fixa hemma med de små projekt som behövs. Vi saknar fortfarande en del möbler, tavlor står på golvet osv. Det är dags att ta tag i dessa saker en efter en såklart, för att få ihop vårt lilla näste. 
 
FRITID: Som ni säkert förstår har mitt umgänge minskat drastiskt det senaste året, av flera anledningar. Jag önskar möta någon över ett gemensamt intresse och ska därför utmana mig själv att göra något i stil med detta. Driva ett projekt på 365-dagar, Gå med i något sällskap tex. Vad vet jag. Vi får se!
 
Personligt:
HÄLSA: Jag har redan ett intresse för mat och träning men jag vill utveckla detta och framförallt:lägga mer tid på det. I år ska jag ta tillbaka min träningsmotivation, träna mycket mer. Jag ska äta bättre. Bättre betyder för mig; med mer tanke bakom. Att äta mer vegetariskt, ekologiskt, mindre. Och självklart hitta en balans. Gå så mycket jag kan - vardagsmotion är bra! 
 
JAG: Bry mig om mitt eget välmående. Minska stressen. Minska pressen. Kanske meditera? Framförallt låta saker ta sin tid, veta när jag ska säga nej eller stopp, välja rätt val efter magkänsla. Våga ta tag i jobbiga saker. Se positivt på saker, skratta mycket, inte oroa mig så jäkla mycket över småsaker och inte hålla saker inne. 
 
KÄRLEK: Väna om mina nära och kära, ge så mycket jag bara kan, Hjälpa och stötta så mycket jag kan. 
 
Karriär:
AVANCERA: Tycker egentligen det är nog sagt. Jag ska göra något jag tycker är kul, där jag får rättmätigt betalt för min kunskap och erfarenhet och där jag trivs. Jag är fan grym. Jag ska ha mer. Jag förtjänar mer.
 
LÄSA: Se ovan. 
 
NÄTVERK: Använda mig aktivit av mitt nätverk för att avancera. 
 
 
Det ska bli sååå spännande att titta tillbaka på detta inlägg nästa år och se vad som hänt!!
Tills dess, må väl!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0