TID

1. Vad är ditt förhållande till tid?

Tiden går alldeles för långsamt, men också väldig snabbt. Jag hinner inte allt jag vill göra men har alltid så mycket tid över (på tex jobbet pga att jag jobbar alldeles för effektivt) men hinner aldrig städa pga jag "alltid har så många bollar i luften" istället för att bara göra. Det beror alltså helt på var jag befinner mig.

2.Vilken tid på dygnet gillar du bäst?

Älskar morgon och fm eftersom man är mest effektiv då - jobba, träna osv. Men är också fett morgontrött jämt så får ändå säga kvällen (innan kl 10) när allt är färdigt för dagen och man kan hänga på soffan, ta en promenad/löptur och förhoppningsvis bara njuta av livet runt ikring.

3. Vilken är den bästa veckodagen?

Allt som kallas helg. 

4. När går tiden som snabbast?

Mellan 06:30 - 08:00 när man ska bli klar för dagen och ta sig till jobbet. 

5. När går tiden som långsammast?

När man väntar på mat. Eller arbetsdagens slut.

6. Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?

Beror helt på vilket syfte dagen har; mellan 10 - 30 min, typ!

7. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Båda! Helt beroende på humör. Kan va uppe till 4 men vaknar alltid innan 8:30. Somnar gärna innan 10, så skönt. 

8. Äter du snabbt eller långsamt?

Snabbare än snabbt. Försöker lära mig att äta långsamt pga trevligt när man har sällskap but no, average middagstid ca 10-15 min...

9. Vad gillar du mest att lägga ner tid på?

Tydligen sociala medier och kläder... Sämst egentligen. Borde lägga mer tid på viktigare saker. Att oroa mig och planera för mycket är också något jag gör lite väl mycket. 

10. Vad gillar du minst att lägga ner tid på?

Helt seriöst sociala medier (igen) som ett jävla beroende. Vill bli av med det och bli mer effektiv. Utöver så är det inte kul att diska tex. Städa och tvätta är väl överkommligt pga resultatet (<3) men disken tar liksom aldrig slut... 

11. När vaknar och lägger du dig på vardagar?

Går upp strax innan sju, nu på sommaren kan jag vakna redan vid 5 men liksom inte vilja gå upp.. Duktig på att snooza.. Beroende på mitt humör lägger jag mig mellan 10:00 och 00:00. 

12. Vad skulle du gärna ha mer tid till?

Lära mig nya saker (som jag har på min lista, ja lista). Läsa mycket mer (har en lista även här) och se alla filmer jag önskar jag kom ihåg namnet på. Roadtrippa och göra utflykter och sånt på helgerna och umgås med familjen. 

13. Vad gjorde du för tre timmar sen?

Hade möte på jobbet.

14. Vad händer de kommande tre timmarna?

Lunch, jobb och lite mer jobb (Y) Om 5h är det helg! Då ska jag till apoteket och systemet och sen hem och långlöpa sen helgmysa med film och rasmus <3

15. Var ser du dig själv om 10 år?

Om 10 år är jag nästan 36 år. Då hoppas jag att jag bor i ett vackert hus tillsammans med Rasmus och har ett par knottar som springer runt benen, en trädgård där rasmus kan odla och jag kan sola (hehe) och plocka morötter och kryddor, nära till havet, åtminstone ett husdjur (hund och kanske en häst hehehe... o en stallkatt?) och ett jobb där jag trivs och utvecklas, där jag är sådär cool/hård/rättvis/driftig osv. Vi ska ha gift oss också. Vi lever sånt superduper härligt svenneliv och bara mysa, fixa där hemma, sitta uppkrupna i soffan och läsa tillsammans. Kanske planerar vi att köpa ett sommarhus i italien där vi kan åka på vinprovningar hos grannarna. Omg. Så har vi hunnit med ett par resor så vi är sådär svalt världsvana: "vi har sett men här hemma är det alltid vackrast"..

Alltså serr. Om detta händer är jag ÖVER LYCKLIGT LOTTAD <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0