170602 - ännu en grå sommardag

Mina planer för sommaren:
Som det ser ut just nu så inga speciella. 
Ser fram emot värme och sol, trots att jag jobbar hela juni och juli. I augusti får jag semester i FYRA veckor! Hallelulja! Så om vädret ska vara awesome någon gång är det då. Så önskar jag mig en vecka i Italien med Rasmus, någon tur till Stockholm för att träffa Bella som flyttar i helgen och så vill jag hänga lite i stugan och ut på havet med mamma och pappa.
Främst vill jag äta mycket glass, dricka massa bubbel och hänga på vår fina balkong och se när våra växter gror! (+ bli superduper brun).

Bästa sommarstället:
Vår balkong, mops trädgård, stugan, båten (helst på Ven eller Torekov), stranden eller någon härlig ort vid Medelhavet.

Här badar jag helst:
Benen dinglandes från båten mitt i Öresund.

Hur länge ska du vara ledig?
Har semester from 7 augusti tom 4 september, alltså 4 veckor. Sen är det långledigt i helgen och långhelg vid midsommar också såklart!

Vad ser du mest fram emot?
Att vara ledig och lapa sol som en annan blek svenne!

Vad kommer du köpa inför semestern?
Just nu söker jag efter en härlig kjol att glassa i. Är alltid kul att köpa nya saker men har allt redan, egentligen. Solkräm till Rasmus!

Vad kommer du äta?
Vattenmelon med fetaost, Galia och halloumi, mycket grillat såklart och säkert en del glass.

Vad kommer du dricka?
Bubblor och rose! En och annan kall öl eller fläderdrink.

Vad kommer du ha på dig?
Vita jeans, randig tröja och seglarskor, standard. Baddräkt och solhatt. Fräsiga klänningar till bruna ben.

Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommardängor som man vill dansa till! Typ Thomas Stenström osv.

Favoritsommardoft:
Nyklippt gräs, saltvatten, solvarm hud.

Hur kommer du att göra dig illa?
Som vanligt trilla någonstans eller gå in i något olämpligt, förväntar mig blåa ben.

Vad oroar du dig för?
Just nu inte så mycket. Mest typ var jag ska ta vägen efter sommaren.

Den ultimata sommardagen:
Vakna av att solen står på i lägenheten men värmen är precis lagom för att dra på sig shorts och tisha och dra ut i skogen för en löptur. Möta upp mamma och pappa i hamnen för att åka ut till Ven, badar fötterna under segelturen och ligger på däck och solar hela dagen. Pausar för att ta en promenad upp till kyrkan, äta rökt fisk och svalkas i det kalla havsvattnet mitt i Öresund. Åker hem lagom till kvällen för att duscha av saltet som knastrar på huden och håret är guldigt och lockigt av baden och solen. Det är minst 25 grader ute trots att kl är kväll och vi kan dricka rose på balkongen och äta melonsallad och sedan möta upp några trevliga på stranden och se solnedgången vid hamnen utan att ens ha filt över solbrända ben.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Förhoppningsvis massa härliga nya minnen att värma och glädjas åt in på hösten, umgås med massa fina människor och bara ha det gött liksom. Det är vad jag vill minnas<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0