170609

Idag är det studentfirande.
 
Alltså är det 7, sju, SJU år sedan jag tog student.
Under dessa 7 år har jag pluggat i 4 (och ett halvt om man räknar Berlin för den tiden blev lite knasig och utdragen)
Resterande 3 (2,5) jobbade jag in 6mån innan uni, 1 år mellan bachelor och master och nu senaste året på Ökab. 
 
Det är seriöst 7 år av typ nothing? Eller?
 
Okej, jag har bott i Göteborg, Berlin, flyttat hem, flyttat ut, flyttat hem, till Hbg. Jag har pendlat till Lund och Viken, och Asmundtorp. tågat genom hela Skåne och flugit till Sthlm för arbetsintervjuer. Jag har flyttat ihop med Rasmus (x2 (och en halv om man räknar Lund)). Har besökt Tokyo, Thailand, Frankrike flertal gånger, Tyskland flertalgånger, Holland, Danmark, Italien, Kroatien, Runt i Sverige också såklart.
 
Vad mer har hänt? 
Jag har vuxit som person. Både på bredden men också personlighetsmässigt. Ändrat vanor och ovanor. Hittat nya intressen, tappat gamla. Tappat massa ointressanta människor längs vägen, funnit nya osvosv. 
 
Men helt seriöst. SJU ÅR?
Undra vad och var jag trodde jag skulle vara nu. Troligtvis sippa vin på cool bar i Shoreditch, jobbat på någon spexig reklambyrå och typ vuxit i mig själv och vågat ta för mig mer. 
 
Har så himla långt kvar. På mina livsmål liksom. Även om de har ändrats.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0