GOTT NYTT ÅR!

Jag brukar alltid skriva ett inlägg då det nya året startar, so here goes. 
 
2017 startade SÅ bra.
 
Sista dagen på 2016 startade med stök och städ, det finns inget bättre än nystädat. Dukade lite fint inför kvällen och fixade mig, medan Rasmus bara chillade - typiskt lugn kille.. Klockan två blev vi upphämtade av familjen Skoglösa och tog oss en tur över sundet, spelade lite spel och skrattade. Väldigt trevlig tradition som takes the edge of all stress och sånt. 
 
Klockan 5 ringde det på dörren och killarna dök upp en efter en. Det pysslades i köket, lyssnades på musik och kollades på fotboll tills alla 6 var samlade. Efter en välkomst skål i bubbel, parmesanchips med löjrom och citron creme fraiche satte vi oss till bords och blev serverade toast med chilimarinerade räkor och mango. Nomnom. Till huvudrätt åt vi oxfile med potatisgratäng och chilibea och en god sallad (se bild ovan). Därefter spelade vi spel av alla de sorter och skrattade och hade trevligt tills klockan plötsligt var 23:40 och vi hade glömt den goda efterrätten - vitchoklad panacotta med hallon, alltså mums! Men den fick dessvärre vänta för vi fick bråttom ner till stan för att skåla in 12slaget. Så vi skålade i bubbel och skrattade medan danskarna på andra sidan vattnet underhöll med fyrverkerier och sedan dansade vi vidare i natten och var hemma vid halv fyra - precis lagom om ni frågar mig. 
 
Igår gjorde vi inte många knop; binge watching iZombie med donken och cola och gick en promenad. Bra start på året! Haha. Jag är mer än nöjd. Bästa nyår på måååånga år! 
 
Idag är det tillbaka till jobbet och i ett senare inlägg kommer mina nyårsmål. Bara att dra igång nya året direkt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0