20170117

Idag är vi halvvägs igenom januari månad. 
 
Det känns väl helt ooo-k. Jag vill bortbortbort från kundservice. Bort från jobbiga samtal och ännu värre återkopplingar. Bort från problem och bort från kass lön. I fredags på mötet va det en kollega som tog upp frågan varför kollegor från huvudkontoret "gör allt i sin makt för att slippa komma till kundservice". Well. Take a look above. Jag vill visa vad jag går för och hur mycket jag kan, här är det ingen som ser vad jag gör eller försöker hjälpa mig att lyfta min kompetens ens lite. Tjatade mig igenom hela hösten. Får väl fortsätta med det. Så himla tråkigt.. Här finns ingen framtid för mig, detta är bara ett tidsfördriv för att få livet att gå runt. Har redan lämnat det bakom mig i huvudet...... Fan alltså. Snart februari och jag har tackat nej till två flyktvägar. Vet inte när jag ska sluta vara kräsen heller tydligen. Höga mål equals höga krav. 
 
Övriga nyårsmål håller sig väl. Jag tränade rätt bra förra veckan, jag klickade hem ett par böcker precis. Tänkte tom boka en resa även om rasmus inte vill... Jag vill. Jag skrev ett inlägg på en blogg där man kunde hitta nya bekantskaper i ens närområde. Fick två svar! Jag tog mig tom på AW i fredags fast jag inte ville.
Avvaktar fortf för att få mail ang. intag på projektledarkursen. Rasmus har infört 5:2 direktiv hemma: jag måste ha 5 bra dagar, och får vakna på fel sida högst två dagar i veckan. Får se hur bra det går.
 
Rasmus har börjat plugga också. Han har varit värsta aktiv och lånat alla böcker, läst alla kapitel osvosv. Ambitiöst! Plus efter två dagar känns det superintressant enligt honom själv. Jag håller alla tummar och tår jag har att han ska trivas och få plugget överstökat! 
 
Nu ska jag skita i att jobba i min normala sjukt effektiva takt (klump i magen varje dag ontontont och besvikelse konstant, på det mesta) och söka andra (för jag är fan överkvalificerad här). Ja. På arbetstid obv. No arbetsmoral nej. hejdå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0