om djur

Det är verkligen det bästa som finns.
 
Att något som inte ens kan kommunicera på samma språk som en själv kan ge så mycket kärlek och värma hela kroppen. Till och med innan den ens finns. Eller utan att ens finnas i närheten. Det finns inget i världen som är bättre än djur. Husdjur ska väl tilläggas, även om bebistigrar och full grown lions är helt amazing.
 
Jag längtar så himla himla himla mycket till våren.Förhoppningsvis dyker det upp en liten theodor (teddy) eller svante i våra liv. (typ hundra smileys med hjärtögon !!!) Blir helt varm i kroppen av bara tanken!! (typ hundra hjärtsmileys till!) Ska gossa sönder den lille killen och gå långa promenader med honom och han ska få håra ner vår soffan varje gång han är på besök och det kommer vara hundhår Överallt! Ska alltid sneaka liten smula under bordet till dig <3
 
Jag vet inte hur man kan leva utan djur. Har tagit upp ridning nu i höst vilket är typ drömmen. Jämförelse med att gå till gymmet och trängas och springa därifrån illa kvickt så kommer jag gärna i tid till ridningen, gosar med hästarna och har ingen brådska hem heller, trots att man luktar som ett helt stall efteråt. Det är ett sån lugn, så himla fridfullt att lulla runt i stall och höra hästar frusta och tugga på foder. Plus de är fett vackra och stora, det är häftigt att något så stort kan vara så snäll och tillmötesgående.
 
I love all the cats too. Även om de är lite mer greedy och svårflörtade. Alltså rasmus familjs lilla cp-zelda fick ju kattungar förra året och de var ju bara så söta, especially en som hamnade hos rasmus syrra i sthlm. Sicket kap! 
 
Jag tror man blir en bättre människa av att omge sig med djur. Ovillkorlig kärlek. Värme. vänskap och välvilja är allt de små liven vill ha (och mat såklart - can have none hungry animals haha). Ska ha typ hundra djur när jag är rik och inte behöver jobba. 
 
Det har gått över ett år sedan egon fick somna. Typ det jobbigaste någonsin. Plus jag bor 100m från veterinären så tänker på det varje gång jag går förbi. 
 
Men lille vovven kom snart för du är så himla efterlängtad och vi kommer älska dig nästan precis lika mycket som egon. Skynda hem till oss, well be waitin in february! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0