161109

gillar att tycka till om saker så here it goes.
 
Hur spännande är det inte att Donald Trump valdes som president i morse? Helt jävla sinnes. Finns det någon i hela världen som kan sympatisera med denna 70åriga mångmiljonär som har en föråldrad syn på det mesta och önskar göra amerikat great again? Hahaha. Alltså jag har ju aldrig varit någon amerika-sympatisör direkt. Min oförståelse började innan jag egentligen kunde namnet på huvudstaden, men W.Bush hade jag allt hört talas om, liksväl deras konservativa konsumtionssamhälle (som egentligen bara är en förstoring av resterande värld, så liksom i just want a syndabock.). 
 
Jag kan inte mycket om Trump, inte direkt några specifika politiska förändringar han önskar göra under sin presidentperiod, jag har som många andra bara hört hans snack om muren mot mexico, kvinnoförtryck, racism och naiva syn på miljö och arbetsmarknad. Men hur bra låter inte detta? 
 
I cirkus 5 år har jag gått väntat och tänkt "näääär, NÄR kommer världen nå sin botten så vi kan börja bygga upp den på nytt!?" Well I would suggest this is it, eller iaf ett startskott för nedsänkning i graven vi långsamt grävet fram. Ja, detta är extremt sorgliga tankar men hoppet på männskligheten och den gemensamma kraften och viljan att styra upp vår värld har sakta men säkert förlorat mot dystopin vi bygger. 
 
Jag tänker inte skriva massa skit om att det hade varit bättre om Hillary vann, eller Obama om hon ställt upp, eller kommer ställa upp i framtida val. Inte heller smutskasta amerikat för sin dumhet. Jag tänker kort och gått avsluta mitt inlägg med att jag ser fram emot att se hur världen ter sig efter detta och vad trumpan har i kikaren. Längst in tror jag inte han är så dum som han framställer sig själv. Its all just a practical joke.
 
Eller på kommer min dystopi slå in. Make the WORLD great again, säger jag och hoppas att the botten snart is nådd. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0