3 mars 2015

Här går det undan, två inlägg på två dagar! Här kommer en lista på tips jag tänker anamma, till att börja med i mars månad, men framförallt som livsfilosofi! Read and weep, hähä.
 

Livsåskådning i all ära. Min stora börda (och dygd) här i livet är mitt intellekt. Rasmus kom idag fram till en teori kring mina kalla händer där jag tänker och tänker så hårt att all kroppens energi fokuseras till hjärnan för att sedan under natten försöka återuppta normala grader i övrig kropp. Kan mycket väl vara sant. Vem vet.
 
I alla fall.
 
För att må bättre kan man exempelvis:
  • Börja varje morgon med en peppig låt för att höja stämmnigen - tonen på hela dagen blir GUUUUD.
  • Ta en promenix - alltid lika härligt, kortisen till tåget duger utmärkt.
  • Hälsa - idag tex. hälsade busschaffisen alla trevlig dag i högtalaren, hur go?
  • LE. Utan anledning. Bara testa liksom, se om tänderna finns kvar i spegelbilden när man spottar tandkräm exempelvis, kan alltid lägga till en spexig gest och en komplimang to go with ur grin!
  • Dricka mycket vatten (kaffe, te el. ingefära/citron), det är bla. väldigt mysigt att kunna smita iväg på toaletten för lite tyst egentid, annars ska det ju vara bra för hälsan också.
  • Äta gröt till frukost med mycket kryddor, bär och frön - se förklaring ovan.
  • Alltid försöka prata i en vänlig ton - gör både dig själv och din omgivning på bättre humör!
  • Träna! - om man så bara orkar promenaden (mål: 10 000 steg!!) eller 3 pass på friskis!
  • Duscha - feeling fresh equals good mood!
  • Mysa - all närhet är bra närhet!<3 att bli välkomnad till jobbet med "kasta-sig-över-en-så-man-trillar"-kramar är en av de bättre! Somna bredvid mr får en 2a plats delat med att vakna av pussar!
  • Tänka ut tre bra saker från dagen - helst i myskläder, en kopp te, lugn musik i bakgrunden, inlindad i täcke! - nedvarvning, ex. stretch (händer så ofta..) eller sex, in all forms are good.
  • Äta god mat - bäst thang evaaaah! foodie.
  • Förbereda inför nästkommande dag - rigga kaffebryggaren, packa väskan, skriv listor, ställ klockan!
  • Stanna upp! - Natur; bästa grejen alltså, se den, lukta den, andas den, lyssna på den. Nuff said.
Over n out. Hejrå!
 
PS kan inte ens förklara känslan av att vartenda ord är byggd från glädje (med restriktion). Hela mitt jag är förändrat i riktning mot den jag vill bli. Mitt bästa sämsta har förvandlats till mitt allra sämsta. Mitt bästa är mer frekvent än tidigare, dalar och toppar har slätats ut, hela ribban höjts. Babysteps, i know. Vad gör det? Orden som förklarar känslor är obefintliga, räcker inte till. Haze eller ej. Han gör mig bättre för varje gång jag hatar honom lite. Mhm bitterljuvt. Han och jag. Det allra största i min lilla värld.
 
Nyklippt dagen till ära!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0