5 januari 2015

Nytt år och nya planer.
 
För att göra det bästa av året 2015 ska jag göra det bästa för mig, det bästa jag kan göra av mig själv och för de omkring mig. Det känns som att tvåtusenfemton kan bli årets år, trots att förra året var helt amazing. Jag älskar att varje år blir bättre och bättre, man lär sig mer och mer om både sig själv och sin omgivning.
 
Min plan går ut på att ta dag för dag, vecka för vecka och månad för månad. Tiden går alldeles för snabbt när man ser tillbaka. Man hinner inte alltid ta vara på den tid man är tilldelad på bästa sätt. Därför tänker jag sätta upp mål för varje vecka och månad för att ha saker att se fram emot, sträva efter och sedan kunna checka av listan! Det gör också att jag kan ta tillvara på dagen på ett mer effektivt sätt.
 
2015 är året jag växer. Växer som i personliga mål. Dessa mål ligger under kategorierna personlig utveckling, välmående, karriär och framtid, typ.
 
Personlig utveckling:
2015 vill jag, som jag skrev i tidigare inlägg, bli av med mina hjärnspöken, släppa allt gammal groll som ligger och nöter, få upp min självkänsla och självförtroende, tro på mig själv i situationer som känns jobbiga, ha tillit i mig själv, ta till mig feedback och ständigt sträva efter att göra bättre ifrån mig på alla plan.
 
Jag har svårt med ilska som ligger och grämer mig, jag har svårt att tro på min egen förmåga trots att jag vet att jag kan, jag följs av ständiga tankar kring mitt apperance och hur andra uppfattar mig. Att släppa detta är ett långsiktigt mål som jag varje år tar upp på nyo. För att arbeta vidare går vi till nästa kategori..
 
Välmående:
Do all things with love, och gör saker du älskar. Vad tycker jag om att göra? Resa, träna, baka och laga mat (trots bristande kunskaper än så länge!), ta långa promender i solsken, skrolla sida för sida på internet, sitta inne en hel dag med serier, sitta på fik och dricka kaffe dagen i ända och ta ett glas vin till middagen en fredag.
 
Genom att ta vara på saker i vardagen som gör mig glad blir jag en lyckligare människa. Stop stressing about thing that don't matter, ta vara på det som gör. Att ge min tid till folk som förtjänar mig tid och till saker som förgyller mitt liv. Om de innebär att vakna klockan 8 en lördag för att hinna 9.00 passet på friskis är det värt!
 
Karriär:
Mår man bra inifrån mår man också bättre utanpå, i sociala sammahang och på sin arbetsplats. När man vet vad man vill med sitt privata liv tror jag det är enklare att finna den rätta stigen i arbetslivet vilket är ett absolut huvudmål med detta året. Jag har testat nästan alla arbeten som kan tänkas och kan till viss del säga vad det är jag vill uppnå i min karriär. Desto svårare är det att finna stigarna som leder dit. Att söka jobb är nu mer min specialitet, men inget har än så länge känts helt klockrent. Att ha en trygghet (vilket jag mer eller mindre har tills vidare) är skönt och ger mig tid att fundera över framtiden, och kanske ger mig utrymme för annat som exempelvis resor och vidare studier, samtidigt som jag hoppas 2015 är året jag hoppar på karriärståget mot framgång!
 
Framtid:
Framtiden hänger ju ihop med allt ovan; mår man bra, presterar man bra och finner lättare vägen mot framtiden med tryggheten i ryggen. Jag vet hur jag vill se min framtid, främst långsiktigt. Men jag har en tendens att vilja skynda saker mer än nödvändigt. Varför stressa när man bara är 23? Min framtid inkluderar föregående punkter, en fast punkt i vardagen (dvs. arbete, bostad etc.) den inkluderar min familj, mina närmsta vänner och världens bästa människa, såklart. Längre än så både vågar jag och vågar jag inte tänka. Men lyckan väntar. Det är jag helt säker på! Och som sagt, varför stressa när vi har hela livet framför oss? Det finns så mycket världen erbjuder!
 
 
Summa av kardemumman och kontentan av det hela är att livet 2015 kommer bli kanoners! Fyllt av kärlek, skratt och solsken! If you feel better, you will do better är årets motto! Heja mig och alla er där ute!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0