5 januari 2015

Januaris planer:
 
Hittils har en knapp vecka av det nya året gått. Januari månad har a whole lotta fun going on! Planerna för månaden är att påbörja det nya året bra!
 
Den gångna veckan har träningen påbörjats så smått med promenader och ett fåtal pass, vilket ska uppgraderas med fler promenader, fler pass och komma igång med gymmandet igen. Hand i hand går det med att äta hälsosammare. I mitt fall går det inte att exkludera något, jag älskar att äta! Däremot kan onyttigheter fokuseras till mindre skalor och färre tillfällen, en extra tanke ägnas åt om man behöver en extra portion eller ej osv. Dra upp på nyttigheter så som vatten, kaffe, stark mat, kanel och kardemumma, ingefära och förhoppningsvis mer grönt (haha).
 
Utöver detta kommer jag arbeta heltid månaden ut (åtminstone), hur gott? Veckorna får en helt annan innebörd vilket gör helgerna så mycket viktigare! Den 17e drar vi en helg i Göteborg (SÅFREAKINGKUL) och två helger därefter är jag hundvakt då mop ska iväg på äventyr. Samma helg firar jag och Rasmus 6månader (det tar sig så sakta). Därefter är månaden slut, tyvärr. Men desto viktigare att börja planera inför Februari och göra den månaden så fylld av glädje som möjligt! Tiden bara springer! Och däremellan ska man ju självklart få in en och annan kompis-dejt, middag och kafferundor på stan!
 
Av selfknowledge vet jag att jag mår så mycket bättre av att ha saker att göra. Det är så skönt att veta att tiden går, att man gör något vettigt, kommer upp om morgonen och inte bara hänger. Mitt välmående stiger oändligt och min omgivning slipper en rastlös louise runt fötterna! Jag hinner liksom inte tänka lika mycket vilket passar mig utmärkt då min hjärna är på ständigt högvarv, inte konstigt att fläkten pajar och maskineriet överhettas liksom! Ni vet var ni har mig! Hajjje!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0