25 januari 2015

 
Januari börjar lida mot sitt slut, den fattigaste tiden (haha chilla louise aint no money rain) är över.
 
Förra helgens bravader i göteborg slutade med någon slags influensa så låg hemma halva veckan, sux. Men gbg var trevligt ändå! Helgen har spenderats med världens bästa hamburgare (lovar), kvalle tid med farfar, middag hos Hanna och både scones och pannkakor till helgfrulle (separata dagar). Så har nada att complain about, förutom flunsan!
 
Februari = alot of utgifter (....) så ska räkna slantar så fort den lilla lönen trillar in.
Övriga mål för månaden kommer ligga i att:
1. Hålla mig frisk!
2. Träna (ska testa Kayla Itsines tränings guide woop!) Get my bikini body going! Yay!
3. Söka arbeten och gå på intervjuer, kämpakämpa!
4. Arbeta (se punkt nr 1)
5. Leva till fullo och ta vara på alla tillfällen!
 
Mina cooking skills bara förbättras och förbättras, so happy! Har så himla kul i köket! Så i februari steppar vi upp gamet; utökar repertoaren och bjuder in till brunch för att showa off lite! Friends är välkomna på sen brunch en lördag med drinks included (Y). En och annan middag blir det säkerligen det med!
Alla hjärtans dag och 6 (7 i februari egentligen) månader med min man skall uppmärksammas. Jag ska unna mig själv något nytt, erkänner att jag i princip inte gjorde av med pengar på mig själv i den bemärkelsen i januari (no winter sale for me..) och så tänker jag mig att en resa kommer bokas inför sommaren. Drömmen är Slovenien med pitstop i antingen Italien eller Kroatien (eller båda?). Vi ser. Håller tummarna för lite mysig snö också kanske?
En annan sak jag tänker ta tag i är att sälja mina garderobsfynd som aldrig används till bättre behövande, eller ja till någon som förhoppningsvis vill köpa och använda. Casha in lite extra, alla ören räknas liksom!
 
Annars leker livet. Mår toppen, hare bra, lovin life osv. Hajje!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0