1 januari 2015

Beskriv året med tre ord.
Bergochdalbana, solsken, arbetsmarknadshelvete.

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
My Top 100 Songs (sammanfattat ALLT med Lorentz, Kygo, saxofon, blippiga beats och knasiga texter)

 

Vart reste du under 2014?
London x2, Thailand (Bangkok och Phuket), Berlin, Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö, Båstad och en himla massa farande mellan Lund - Helsingborg - Viken.

 

Har du blivit bättre på något?
Känner mig bättre på att släppa taget, även om det är jobbigt måste man släppa saker som tynger.

 

Vad var extra bra?
Examen! Att ha spenderat en helt fantastisk sommar med fantastiska vänner. Att ha träffat mannen som jag hoppas stannar livet ut.

 

Lärde du känna några nya människor?
Absolut, men främst värderar jag de som stannat och kommit närmre. Bästa nya ansiktet är Rasmus, självklart.

 

Bästa valet du gjorde?
Valet att släppa det gamla och öppna hjärtat för nytt.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag lärt mig så mycket av de arbetsplatser jag varit på och att jag därigenom tagit mig ett steg närmare vad jag vill göra i framtiden.

 

Största framgång på det privata planet?
Välkomna lycka och glädje på ett nytt sätt.

 

Vem saknade du?
Morfar.

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Fortsätta ta mig framåt! Do better, be better, feel better.

 

Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Jag tror det kommer bli alldeles, alldeles underbart.

 
Vad kommer du sakna från 2014?
Inget. Tror framtiden erbjuder ännu mer och bättre erfarenheter!

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
En hel drös med saker, tex. skrivit en uppsats helt själv med fantastiskt resultat, hoppat från en klippa på kullaberg, besökt thailand och firat thai-nyår, ätit carpaccio, arbetat både som säljare och förskolelärare, tagit examen, kollat en hel fotbollsmatch, fiskat kräftor, tackat nej till arbete etc.

 

Vad är din största framgång 2014?
Inse värdet av att må bra i allt man gör, att glädje smittar och gör livet mer värt.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen resor och mat.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att träffa Rasmus har gjort mig glad varje dag, not all day everyday but everyday. Att ha haft så fantastiska människor runt ikring mig som jag inspireras av är något som gjort mig glad!

 

Vem har du umgåtts med mest?
Utdragen tid måste Rasmus hamna högst. Därefter familjen såklart, Amalia, Sandra, Jasmine och Hanna.

 

Har du haft ett förhållande under 2014?
Yessir med världens bästa människa, min egen människa.

 

Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015?
2015 ska en heltidssysselsättning falla på plats, ett hem för oss två byggas och än mer glädje infinna sig. Jag vill resa likt förra året men prioriterar fasta punkter, värderar nära relationer och mitt eget välbefinnande. 2015 ska jag bli av med mörka hjärnspöken en gång för alla.

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Det jag tänker ställa till rätta 2015, men man kan inte göra allt på en gång.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Do better, be better, feel better. Do all things with love. Uppskatta nuet och låt ingen dra ner dig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0