3 september 2014

Sitter på jobbet och funderar över folk, i allmänhet och synnerhet. Tänker att det är rätt roligt hur folk beter sig i olika sällskap och hur olika mycket man kan tycka om dem beroende på just detta.
 
Har påbörjat en ny kurs på MaH. Den är riktigt spännande och tror det kommer bli superroligt att få läsa något så praktiskt och kreativt. Klassen verkar dessutom vara fylld av ett härligt gäng med diverse bakgrunder. Det enda jag oroar mig över är tiden. Jag kommer förmodligen påbörja en period fylld av stress och ångest snart, om jag känner mig själv rätt. Hinner jag pendla och jobba och plugga och träna och träffa vänner och familj och få till en härlig vardag med nyttiga inslag? För det var vad jag tänkte ägna detta inlägg åt.
 
Jag måste ta tag i saker nu. Måste hitta en ny balans i vardagen. Det är inte rimmligt att leva i en väska längre eftersom jag kastas fram och tillbaka mellan städer dagligen. Att skapa ett schema är prio ett känner jag om jag ska orka mig igenom hösten och hinna med allt jag VILL, verkligen vill, hinna med.
 
Jag kommer göra mina vänner så besviken när jag säger att nej jag orkar inte prioritera er varje dag längre. Andra moment har kommit in i mitt liv och förändrat situationen. Min främsta lediga tid vill jag spendera med familjen och min bf. Vänner får hänvisas till helger. Thats that.
 
Träningen som för nuvarande varit planerad till förmiddagar måste även den få en ny tid. Kommer jag ens att hinna ta mig till gymmet? Det får helt enkelt bli tidiga morgonpromenader, kvällslöpning och helgpass. Där försvinner också sena fredagskvällar. Vilka jag iofs hellre spenderar med trevligt sällskap i mysigt format. Men träningen MÅSTE inkluderas i vardagen, jag vet hur dåligt jag mår utan den. Att dessutom leva ett relativt hälsosamt liv där jag äter för välmående ska bli av större vikt. Små måltider ofta under dagen behövs för att hålla min energinivå på topp och få mig att orka veckorna.
 
Helst av allt ska jag utöver detta fortsätta söka arbete/praktik, casha in och göra bra ifrån mig i alla ovan nämnda delar av mitt liv. Vill ha en säker inkomst. Villvillvill komma vidare i livet. Vill må bra, äta gott med hälsosamt, ta tid för det jag tycker om, träna, att både min kropp och mitt sinne mår bra, att allt ordnar sig. Det gör väl det tillslut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0