7 oktober 2014

Så då var det dax att ta tag i livet å nyo! Därför bör det skrivas offentligt så den potentiella kvoten för fusk minimeras något.
 
Träning:
  • Promenad ca. 40min (gärna morgon) - 3-4 gånger/vecka.
  • Intervallträning - 1 gång/vecka tsm med Rasmus el. annat sällskap.
    Båda punkter ovan kan bytas mot jogg 3-4 gånger/vecka exempelvis, huvudsak att cardio läggs in i schemat. Intervallträning sker gärna alternerat uppför/ute/löpband och korta/långa intervaller.
  • Gym - 3-4 gånger/vecka (enligt schema).
  • Friskispass (jympa, cirkelfys, tabata) - 3-4 gånger/vecka.
    Självklart kommer jag inte träna 100 gånger i veckan utan tänker mig att jag alternerar dessa vecka till vecka beroende på humör, form och tid.
Diet:
  • Dricka MYCKET vatten!
  • Stadig frukost - havregrynsgröt med kanel och kardemumma + kaffe.
  • Bra mellanmål - smoothies, knäcke, bars, frukt, torkadfrukt/naturgodis, kvarg med bär etc.
  • Dra ner på sötsaker och andra onyttigheter - only on special occations! (fungerar inte att förbjuda för mig..)
  • Varierad mat!
  • Minska portionsstorlek och öka antal måltider (4-5/dag).
  • Avsluta dagen med grönt te!
Övrigt välmående:
  • Fixa naglarna - ca. var 4e vecka.
  • Klippning - var 3e månad.
  • Sola - varannan vecka.
  • Ansiktsbehandling - 2 gånger om året.
  • Massage - 1-2 gånger om året.
  • Scrub, ansiktsmask, hårinpackning - 1 gång/vecka.
  • Vitaminer - zink, b12, omega3, järn.
  • Använd kalender regelbundet! Planera vecka för vecka och dag för dag.
And thats that folks. Hejhå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0