7 oktober 2014

Har funnit drömmen. Den är så fantastiskt fin och lever upp till alla mina krav! Åh vad jag skulle önska mig denna om jag kunde. Den är heeelt fantastisk.
Välkomna till mitt drömhem på tågagatan, centralt beläget men tillräckligt långt från centrum.
Lägenheten är 56,2 kvm och utropspriset ligger på 1,5 miljoner cirkus, med en avgift på 3300 kr/månaden. Det är en ljus, nyrenoverad 2a med vackra detaljer. Med galet mycket hjälp med både handpenning och lån + någon att bo med alternativt skaffa mig ett välbetalt arbete (haha) skulle "hyran" ligga på knappt 8000 kr/månad. FYI liksom.
Så här ser planlösningen ut. Fint tycker jag.
Alltså, när man kommer in i hallen och möts av detta vackra golv. Dog lite. Personerna som bor där nu har dessutom fab inredningssmak! Big like på hallmattan och den stora spegeln vid entrén.
Vad jag skulle gjort är att sätta in fler häng-möjligheter, en hatthylla med andra ord. Kanske en pall eller ett mindre hallbord för avlastning.
Till höger om ingången hittar vi ett luftigt och vackert sovrum.
Här finns stora garderobsutrymmen (som tyvärr inte finns med på bild). Fönstret släpper in mycket ljus och ligger mot innergården, alltså relativt ostört trots första våningen. Jag är såld. Behöver nattduksbord (även om jag gillar deras idé med gaveln), en annan gavel och mer betänketid, haha.
I direkt anslutning till hallen ligger ett modernt men klassiskt badrum.
Det är inte stort men innefattar mina krav på förvaring, helkaklat, STOR spegel, bra ljus, fräscht osv.
Badrummet inkluderar även smidiga hängare, tvätt och tork samt GLASDÖRR till duschen!!! Haleluja!
Nästa rum är köket som man enkelt glider in i med sitt ljusa och fräscht inbjudande intryck.
Överblick; älskar trägolvet, hyllan har de gjort mycket smart så mer förvaring ofta behövs i långsmala kök. Snygg, klassisk tappning på köket med bra bräda, blandare, ny spis, bra kyl/frys osv. Också plus att utrymme finns för matplats!
Närmare titt, fräscht!
Där borta skymtas hallen från vardagsrummet. GOLVET! HÖGT I TAK! ÖPPNA YTOR! LJUS!
Då man inte backar in möts man av detta rummet, hur injbudande?!
Här kan jag verkligen inte säga något om inredningen. Klockrent!
Där ligger en sydlig balkong. Ser man på så trevligt!
Snygga hyllor. Skulle nog behöver fler. Älskar skinnstolen.
Här har de valt att göra en matplats. Kan ju förändras till arbetsplats eller liknande. Alla möjligheter finns.
 
Alltså AH!! Hur fint är det inte här? Önskar jag var gjord av pengar ibland...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0