24 oktober 2014

Har tappat min röst.
 
Kommande vecka ska jag effektivisera mitt liv.
 
Träning, hälsa, välmående, arbetssökande. Schemalagda dagar, väckarklockor och mål. Det där med att ha mål är rätt viktigt för genomförandet, syftet.
 
Måste ta mig ut på morgonpromenaderna/löpturerna för att bränna de där kilona. Inklusive styrkan och konditionen jag redan kör på friskis.
MÅL: -5kg i januari
 
Förändringar i matväg. Slanka ner mig, må bättre, vara piggare, orka mer, känna mig lätt, strålande. I wanna be the best possible me for me (and others.)
MÅL 2: 4-5 små mål om dagen (dvs. frukost, lunch, mellis, middag + te)
 
Hitta en sysselsättning.
MÅL 3: Söka 2 arbeten per dag.
 
MÅL 4: bli duktig på bra mat.
Något så banalt men ändå så roligt. Så i veckan tänker jag lösa mina summerrolls som jag lovat sedan i sommras, göra egen musli samt bars att ha som snacks. Kanske egen glass kan vara kul att testa? Koka upp buljong för att göra soppa på. Kände mig väldigt sugen på vietnamesisk pho. Lära mig krydda, göra dressing osv för mycket grönt skall de bli.
 
Jag är extremt rastlös nu med tanke på all "fritid" men samtidigt vet jag att planering som denna gör mig något stressad så mitt sista mål är: ta dag efter dag och gör det bästa av just den. Lev i nuet, fånga dagen and so on lol. Hejhå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0