22 oktober 2014

I november åker vi till London igen. Woop! Denna gång åker jag med Rasmus och hans familj. Självklart ska jag hänga lite med Bella också. Håller tummarna för bra väder, god mat, långe promenader och rasmus hejar för fotbollsmatch, så det får man väl hoppas att det blir så han håller sig glad (!) har ju faktiskt sett det mesta av staden redan så känner mig färdig med turistandet och vill mest bara ta det lugnt och vara. Vi ska bo vid south bank så jag tänker mig att det blir lite turism trots allt.
 
Redan nu peppar jag ju, självklart!
 
Tänkte mig kanske en god frulle med Bella på Breakfast club som på typ 2 min blev en favorit, måste självfallet ta mig en titt i hennes lägenhet också. Lite stros i mina favoritkvarter kring Soho och Shoreditch. Härliga barer med god öl och lite indisk, vietnamesisk eller maroccansk mat. Shopping kan man ju inte undvika men håller mig nog till budget och tänker mig något besök i Uniqlo, Primark och VS. Vid vackert väder är jag inte helt unfamiliar till tanken på marknad (ex. spitafields el bourough) eller kanske tom en dagsdrink. Några kaffe ska självklart slinka ner, gärna kring Covent Garden.
 
Tänker mig avslappnad stil de 4 dagar vi är där. Skjorta, tröja jeans och gå-vänliga skor som på kvällen byts ut mot en snygg klänning och boots. Så packlistan blir kort vilket är bra med tanke på handbagage.
 
Och där var mina önskningar av Londonresan.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0