24 juni 2014

Vi har precis passerat midsommar. Det är kallt ute. På mitt konto står det i princip FATTIG och min garderob ekar tomt. Jag är lite för tjock för att vara smal och lite för smal för att vara tjock. Jag kommer aldrig någonsin att kunna bära linnen igen, EVER. Jag är konstant trött och har inte sprungit sen i vintras. Fast jag känner ändå att promenad är mer min grej... Jag biter av mina naglar och har okvinnligt håriga armar, sitter gärna bredbent och tycker att smink är tråkigt. Klär mig helst i tisha, jeans och sneakers. Behöver hitta en ny frisyr. Behöver rensa garderoben. Behöver ha en anledning till att fixa mig. Vill ha någon som tar hand om mig. Öööääeeh. Tänk om jag kunde fylla min garderob på nytt:
 
Inköpslista:
  • Jeans - både tajta svarta, blåa samt bf-jeans i ljus härlig färg
  • Sandaler - typ ATP
  • Sneakers - Won Hundreds/Eytys-aktiga och nya Nikes
  • Pump - för att det är bra att ha i garderoben
  • Basplagg - tishor (V-ringat), skjortor (blå & vit), tröjor (v-ring, rund hals, oversized, bomull, kashmir, svart/grå/camel/blå)
  • Shorts - korta jeansshorts i blå, vit och svart, bermuda shorts att ha på jobbet ex.
  • Smycken - silver halsband, ringer, fler armband och ett par snygga örhängen
  • väska - ja igen.
Saker att lägga pengar på i övrigt:
  • nytt shampoo, balsam och inpackning (+argan olja, heat protection, hårspray och torrshampo)
  • snygga naglar
  • hudvårdsprodukter (är väldigt nöjd med dermalogica faktiskt: ansiktstvätt, toner, lotion, ögonkräm och olja)
  • smink (ID (foundation, solpuder & veil) + bb + cc + concealer fr glominerals + mascara + ögonbrynspenna + eyeliner (vit & svart))
  • parfym - hitta ny eller köpa samma gamla vanliga eller båda?
  • att ringa läkaren igen (både hud och vanliga (ps))
  • klacka om mina bästa sandaler
  • ett nytt mobilskal
  • en egen plattång
 
I mitt huvud är jag långt ifrån ekonomisk. Tyvärr är jag ju det i verkligheten istället. Detta är inköp som skulle typ förenkla min vardag enormt, ändå är jag för snål för att faktiskt investera i mig själv på det sättet. Tänk om man vann på lotto och bara kunde byta hela sitt liv typ. Önska kan man ju alltid. Och rik kommer jag aldrig bli.
 
Det är bara 3 månader till jag är 23. Arbetslös om man ser till utbildning. Gammal. Bor hemma. Och rätt ful och ensam. Bra det går!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0