23 april 2014

Alltså den där styrkan hos musiken. När man trycker på play och försvinner in i en helt ny värld, en värld där man kan flyta. Min styrka ligger i min musik, min trygghet, hela min värld är uppbyggd kring fantasin i musiken. Det är så fantastiskt enkelt att försvinna in i bubblan där man mår bra, där man är fri att vara sig själv, vara mer än man känner sig.
 
Stressen jag känner efter att ha landat i Helsingborg för tredje gången på två veckor. Stressen över att knappt tagit mig halvvägs igenom min uppsats. Stressen över så många nya ansvarspunkter på jobbet. Stressen över stressen ikring mig. Över att hålla mig kvar i någon slags vardag som jag mår bra i. Den vardag jag vaknar, promenerar, äter frukost, tar tag i livet, tränar och sedan pausar. Älskar de tidiga morgonarna, att lägga sig kl. 10 för att man är slut och somna till en film. Älskar mina pass på gymmet, speciellt de när jag hinner stretcha, slipper stressa. Jag har otroligt svårt att bryta vanor, byta struktur, förändra det jag tycker är bra. Men med nya ansvar krävs förändring och denna veckan kommer bli en invänjningsperiod som heter duga.
 
F.ö tycker jag mycket om Stockholm. Det är otroligt vackert! Om det är staden för mig.. återstår att se vad framtiden har att erbjuda. Tillsvidare är jag huvudsakligen student. Tror jag. Jag måste verkligen prioritera. 50/50, 9-17, checklistor och schemalagda dagar. Hejhå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0