10 november 2013

Nu har bloggen fått ett någorlunda grundutseende åtminstone. Sitter och filar på lite copy-uppgifter till morgondagen. Lyssnar lite på Bright Eyes, det var för längesen sist! Fantastiskt många bra låtar där. Att musik jag fann under mina tonår kan ha sådan stor påverkan fortfarande. 14 år och nykär, 15år och nedstämd, 16år och heartbroken, 16år med nyfunna vänner, 22år och fortfarande lika förvirrad som då. Vänskaper som inte höll, förhållanden som sprack, besvikelser, förhoppningar och byggandet av sin egen verklighet. En verklighet som man (tydligen) ska leva med livet ut. Där man ska lära sig att leva (gärna i nuet) och att älska sig själv. Då när man var känslig och lättpåverkad av yttre faktorer och (tydligen) låttexter (då.. HAHA). Romantiserande. Boven i dramat. Romantiserandet. Att förfina något som i verkligheten inte är vackert. Vad jag gör varje gång jag skriver här. Godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0