5 mars 2013 : sol

Nu är hemresedatum bokat! Pappis och farfar kommer ner den 22e och vi åker hem tillsammans den 25e, på pappas bday! Haha. Håller tummarna för att det blir en solig härlig helg så att jag verkligen kan njuta av Berlin in i det sista! Ingen snö tack. 
 
Idag har jag skrivit en lista på böcker jag vill läsa (allt från nya Kate Morton till Dostojevskij som jag tänker plöja igenom i sommar.. eller nått), promenerat i vårsolen, formulerat praktik-mail, listat allt som ska inhandlas innan hemresan och skrivit lite onödiga dokument av dagboksliknande format. Allt för att slippa plugga. Kan vara den tråkigaste och mest ostrukturerade tentan jag någonsin skrivit. I DONT CARE ABOUT THE ENVIRONMENT! Seriöst. Vet inte ens varför jag läste den kursen.
 
En bättre sak är att jag för första gången ever har insett att våren måste vara min favorit säsong. Det är ju bara så fantastiskt när solen kommer fram, grenarna börjar bli gröna och allt börjar bli varmt å nyo. Kan ju vara för att vintern precis har varit tråkig, kall och jävlig och man äntligen ser ljuset i tunneln. Men vår är nästan mer fab än sommar, även om jag längtar till shorts och solbränna. 
 
Lite bitter över att jas inte svarar på mitt mail, vill hänga med henne till spanien och ta en trip förbi milano först. Kanske borde boka en resa med Sandy, typ till krotte? Har de inte ett hus där? hehe. Hade ju vart askul att hälsa på Bella i London i höst. Hade också varit askul att åka till Florence med Berlin-gänget! Jag vill göra ALLT! Vill dessutom ta mig utanför Europa. Kuba, Indien, Sydafrika står som vanligt högst upp på listan. Listan går vidare med Kambodja, Kina, Japan, New York, San Fransisco, LA, Sydamerika, Moskva, Island. Är riktigt opepp på aussie tex. Mest för att jag är rädd för småkryp och sånt. Men jag menar de finns ju även i de ovanstående länderna, säkert... 
 
Ääe nu har jag ordbajsat för länge, på fel ställe. Ska ta tag i mig själv. Ju fortare jag blir klar med skittentan desto fortare kan jag gå ut i solen och shoppa eller nått! Heja mig! Hejhå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0