28 mars 2013 : egon

Dagens epiphany: När jag blir äldre ska jag icke samla på mig onödigt många prydnader eller ha blommor i krukor. Vas fungerar. Orkideer är självklart godkända! Ej heller täcka mitt golv med för många mattor. Allt för att förenkla städning. Fett stökigt och irriterande hos äldre, för de har ju fruktansvärt mycket skit liggandes.
 
Dagens humör svägningar: Ja, jag döper den till det eftersom jag aldrig kan hålla ett konstant humör uppe, mer än melankoli, i princip. Alltså, från att gråta till frukost till att få lunch i sig och känna någon slags stabilitet. Det känns bra just nu.. mer eller mindre.
 
Dagens utseende: Ful. Som vanligt. På måndag börjar min detox. Mitt nya liv. Ska isolera mig i några månader i hopp om att jag kan bli ett bättre jag till sommaren. Tänker inte falla för några lönger om att "jag är bra som jag är". Hejhå, ska kämpa som en liten idiot. Bli en bombshell och sånt. Jarrå.
 
Dagens (och morgondagens) uppgifter: Städar och promenixar. Liv. Ska dra iväg lite mail, göra lite research, läsa på och sånt. Göra inköp; bla. en ny mobil! Wopa! 22år (snart) och har aldrig någonsin köpt en telefon, ska bli mycket spännande! Ska självklart haka iphone-trenden. Its my destiny to follow the mainstream, trots min motvilja, but i do love my Apple-products! Bästa som finns<3
 
Dagens serendipity: Att surdegsbageriet bara hade 3 sorters bröd, varav 2 var äckliga! Konsten att ta beslut har aldrig varit enklare, velig är mitt andranamn! Dessutom blev det kardemummabullar på det. Inte fy skam på en skärtorsdag!
 
Hade säkerligen fler saker på hjärtat men låt er hållas trogna läsare, inom kort är jag tillbaka med utförliga uppdateringar om min (förhoppningsvis) framgångsrika detdoxvecka. Skall förtälja allt om mina krämpor! Håll till godo! Tills vi möts igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0