16 mars 2013 : bdays

Sjukt mycket vänner som fyller år dagen till ära! Fin dag att fylla år på! Lördag, solsken och vår. Fick en släng av ilska över hibbi precis. En släng av ilska över den konstiga sociala konstruktionen som äger rum där, att fula människor med konstiga bilder får miljontals likes på fb. Att hets om pengar och träning och vem som är mest populär brinner i allas själar för att en person sådde ett frö. Ett hat så starkt att jag blev osäker på om jag tänker gå utanför dörren när jag kommer hem. Folk har ju antingen ingen smak alls eller har helt enkelt blivit hjärntvättade i vår lilla stad eftersom de aldrig tagit sig därifrån längre än ett halvår. Det hemska är ju att alla söker sig tillbaka, ingen tar sig ur mönsteret som formar stadens ungdom. Inget har förändrats och jag är en del av det. Att lilla-stockholm skulle komma att ligga mig så nära hjärtat men också fylla mig med så mycket hat. En enorm osäkerhet. En plats där alla, trots att våra tonår är över fortfarande lever ett liv där helgen börjar på onsdag och slutar på söndag. Jag längtar tills göteborg tar mig i sin famn igen, inte för att jag känner mig säkrare där, för det gör jag inte. Jag längtar efter göteborg för jag har fyllt denna staden med nostalgi och drömmar. Romantiserat min favoritstad genom håkan låtar, minnen och bilder av mina år där. Saknar mitt berg, vyn utanför mitt fönster i Lunden, den blåa himlen och utsikten över hela göteborg. Göteborg har ju ändå allt man kan önska. Den perfekta lilla storstaden. Vackert är det.
 
Men det har varit en fantastiskt bra dag! Ett härligt spinningpass med solen i ögonen, en cupcakefika i solen och en promenad och lite shopping. För den som inte lyssnat på håkans nya låt så måste ni göra det! För den som inte lyssnar på podcasts måste ni lyssna på Filip och Fredriks intervju med håkan! Tror jag har snöat in mig i en äckligt intensiv kändiscrush i håkan. Har nog aldrig älskar honom så mycket som jag gör just nu och jag har aldrig tvivlat på min kärlek men nu är det galet utspårat! Haha. Är så glad att jag funnit allt detta i ett paket; håkan, göteborg och kärleken! Det är fint och det känns så bra att kunna drömma sig bort i denna lyckliga värld som jag skapat av dans, nostalgi, brustna hjärtan, solsken, vänskap och galenskaper! Om jag ändå kunnat stanna där föralltid! 
 
Igår tappade oskar en påse full med frukt och clubmate i marken, precis utanför kaisers! Det var fruktansvärt roligt! För ca. två månader sedan gjorde magda samma sak, typ. Sedan sprang en råtta i trappuppgången och idag blir det neukölln-barhäng. Living on the edge in Neukölln! Där går man aldrig säker! Nu ska jag njuta av resterande soltimmar och planera nästa helg! Hejhå! Kärlek och så! 
 
Av detta inlägg kan vi alla utläsa mitt stora behov av drama, händelser, romantisering och drömmar, men framför allt av solsken! Galet vad lite plusgrader och blåhimmel kan göra åt mitt vemodiga sinneslag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0