31 januari 2013 : vår

Känner nästan för att köra ett vårskrik, trots att jag vet att vintern återkommer nästa veckan, eller kanske redan till helgen. Både igår och idag har graderna stigit närmare 10 och jag har gått med uppknäppt jacka och mina morgonprommisar är inte lika påpälsade som när snön låg.
 
Skolans alla presentationer är över och allt jag har kvar är ett 7sidigt papper om i princip vad jag vill med koppling till storbrittan. Så här sitter jag nu på skolans bibbla och "läser" texter inför morgondagen och längtar efter mat. Om bara två veckor kan jag åka hem om jag vill. Vet inte riktigt vad jag ska göra här i 2månader utan ett enda måste (om nu mitt paper blir klart till dess).
 
Slog läsarrekord häromdagen! Mycket intressant att se att folk fortf är intresserade av mina knasigheter. Ännu roligare att det var förra inlägget som gjorde succe! Galet! 
 
Annars tänker jag väl mest på pengar. Rädslan att bli arbetslös igen gnager. Att kontot börjar sjunka och ingen inkomst kommer förän typ i juni först (stipendie och sånt)... Saker man borde göra; söka jobb, praktik, skriva, leta kurser, förbereda nästa termin, fixa boende osvosvosv., gör man ju tyvärr inte. Behöver lite push här vaa!
 
Jag är iaf på ovanligt bra humör idag! Jag tänker inte skriva något deppigare än ovanstående. Avslutar med en önskan att folk som vill, kan och har tid kommer och hälsar på mig medan chansen finns! Jag behöver dessutom lite sällskap! Sen tänkte jag väl kanske släja lite saker innan jag åker hem, kanske inte är värt? Idk. Täcke, kudde, micro? Kanske inte är av intresse. Fan jag är 22 snart. Min lillasyster fyller systemmyndig om en dryg månad. Jag är 22. Utan plan. Fan vad jobbigt det blev att tänka på. Jag börjar bli gammal. Snart sitter jag där med mina hundar. Ensam. Wäh. 
 
Igår låg vi i oskars säng och länka roliga bilder, i helgen ska vi ha drinkkväll, ska träna stenhårt, börja skriva pappret, NTC kan vara den bästa appen jag har laddat ner evaah! Efter kaleidoskopet! Fler saker att göra är att fixa knappar, laga nyckeln, och vädra kläder. Duschade idag och satte på mig kappan för första gången sen helgen. Hatar att tyskar röker inomhus. Kan vara det vidrigaste. 
 
Snart dax för kaffepaus om jag får bestämma. Ska bara hitta krisse först... hehe, bibblan ser ut som en riktigt wierd hjärna på överblicksbeskrivningen. Jag saknar mina besties. Saknar sommarnätter och värme. Tänker nog bosätta mig på en ö i sommar. Och skriva - det hade varit drömmen! 
 
Älskar att jag alltid säger att jag ska avsluta tre paragrafer in, men min hjärna behöver skriva av sig lite onödiga tankar. Typ den ständiga frågan om det är jag eller dom? Kanske beror på båda. Varför blev man inte som man skulle, eller som alla andra? Eller varför inte tvärt om? Varför gör man aldrig som man säger? Varför beter sig folk som de gör? Vem har rätt, vem har fel? Eviga frågor. Filosof kanske är ett yrke för mig trots allt. "Livet från mitt perspektiv.. och deras" Äh finns inget vettigt att hämta här.
 
Tänker funderade på döden och datorladdare en stund innan min kära vän macbook pro dör och jag har 1h att fördriva utan honom. Sen tänker jag lova att sluta äta sötsaker från och med i morgon (1feb). Det är endast ok att äta i sällskap av andra. Bra grej. Det första jag tänker är sourcream & onion chips, mums! Tur att det inte finns här, seriöst! Sjukaste! Well over and out dårå! -hejhå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0