23 januari 2013 : tjat

Efter tjat från min sida; min egen okunskap om min framtid. Och tjat från andra; vad som faktiskt skulle kunna vara ett framtida arbetsval, har jag nu satt mig för att leta utbildningar inom skrivande och copywriting. Redan vid första klicket kommer prestationsångesten. Fan. Ska jag sitta där i ett klassrum och jämföra mina texter med andras, som kanske har ett mer utvecklat vokabulär än mig. Som har en vidare fantasi, en förmåga att slänga ur sig slogans och tänka på ett kreativt men realistisk och genomförbart sätt - tänk om jag inte duger? Jag har inte skrivit en riktig kreativ text sedan.. jag hittade på något skolarbete på gymnasiet säkert. Akademiskt är SÅ. JÄVLA. TRÅKIGT. Jag har ångest. Jag kan inte, jag duger inte, tänk om jag inte är tillräcklig. Sällan. Måste komma över de där tankarna. Min enda kreativa skrivande är min blogg. Som är full med felstavningar, särskrivningar, förkortningar, fula ord, fackord för internet. osv. Det räcker ju inte långt. Tänk så ger jag upp? Tänk så går min prestationsångest så långt att jag bara sitter? Som det vanligtvis gör med skolarbete. Jag gör inget, för jag är rädd att någon ska kritisera mig för att det inte är tillräckligt, istället får jag kritik för att jag inte håller tempot. Eller så visar jag helt enkelt inte vad jag gör för än precis i slutendan för att komma lindrigt undan. Gud Vad jobbigt allt kan vara då... Jag är feg. Därför ska jag ta mig an en sådan kurs. Utan att hitta loopholes, ursäkter, undanflykter and so on. Bara gör det, gör det bästa du kan. Kom över dig själv, bitch!
 
För övrigt ska jag klippa mig idag, hos någon jag inte känner. Herre, tänk så blir det fult? Och jag som inte ens tvättade håret idag...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0