12 februari 2013 : tänkardag

Idag har jag en sådant extraordinary tänkardag. Kommer på fantastiska teorier och studier som man kan genomföra eller bara allmäna svar på livsfrågor. Älskar såna dagar! Synd bara att ni aldrig får ta del av dem, eller att jag inte ens kommer ihåg allihop. Ska skaffa mig ett riktigt snyggt anteckningsblock, inte för dyrt, inte för billigt, inte för stort men inte för litet, inte heller för tungt. Och detta ska jag alltid bära med mig och skriva ner mina tankar. Och jag ska strunta i vad människorna på bussen tänker för det är min idebok och den är awesome! Funkade ju riktigt bra med min gamla, synd bara att den fick vara med om diverse olyckor som orsakade smärre skador på det yttre (note to self: köp inte ett block med pappersbindning). Ska läsa igenom det när jag är tillbaka hemma, tror ändå den innehåller en del användbara grejer, som vanligt är jag väldigt ostrukturerad... En blandning av tankar, känslor, dikter, drömmar, ideer, planer, mål och annat kladd som tydligen går bättre att beskriva i en mer difus konstnärlig form. Jag älskar ord. Jag älskar ord väldigt mycket. Kombinationer som skapar meningar, dubbel bemärkelse. Men framför allt så älskar jag ju listor, its my thing, let it go. Därför får ni en lista på varför jag inte tänker stanna i Berlin länge till:
 
1. Det är kallt (sjukt dålig punkt eftersom det är lika kallt i sverige)
2. Det är kallt - tänk att denna enkla kombination av ord kan skapa flera meningar lol, det är kallt i den mening att jag inte har någon som vill göra min vardag lite mer kärleksfull och mysig och VARM, typ min lille vovve.
3. Min familj är hemma och jag saknar dem!
4. Berlins äckliga byråkrati suger.. 
5. Skolan suger pga. ovanstående punkt samt lärarna och det underliga skolsystemet som aldrig verkar komma i ordning, iaf i mitt huvud... UTBROTT!
6. Allt är på tyska.. suck, jag förstår kanske 1/3 av allt nu men ändå! Hemsidor på uni kan ni väl översätta!? lata tyskar..
7. De tar aldrig kort i barer, på klubbar, cafeer etc. Kontanter är king här.. SUCK.
8. Allting är stängt på söndagar... Och när man önskar att det var öppet! Typ kontor har konstigaste öppetiderna, och min tvättstuga, och där man köper mynt till tvättstugan... och erasmus-kontoret
9. De slänger ut mig från skolan kl 8, helloo? man pluggar väl längre eller?
10. Har efter ett halvår inte hittat ett enda bra ställe där de säljer "lunchsallader"... -.-
 
Pallar inte mer. Det va en riktigt dålig lista. Bra saker med Berran är ju istället att allt är öppet nästan alltid annars någonstans i stan iaf. Typ. Att det finns en hel del coola människor och ställen att besöka, never bored! Trots att jag är det konstant, min personlighet (så mycket roligare att bo med någon som vill göra samma saker som mig... denna eviga appiffany!) Allt är mycket billigare än hemma också, LOVE IT (snålis)! Berlin kan ju vara världshistoriens fulaste stad, men jag tycker väldigt mycket om det här ändå. Bara inte tillräckligt för att stanna. Längtar hem till det enkla, förståeliga sverige där allt går att lösa via en dator eller varför inte en smartphone<3 mmhm thats what i call love.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0