4 april 2013 : i am my problem but also my solution

Mhm. Ja. Alltså igår gjorde jag en korttidsplan för mitt liv. 2år. Det går ju hur snabbt som helst liksom, två år sedan jag satt i min student lgh i göteborg, två år sedan jag gick ner massa i vikt jätte snabbt, slutade träna, drack för mkt, började röka och allt sånt dåligt som ledde till att jag sitter i den sits jag är idag. Det känns som igår så två år går snabbt. Verkligen, jättesnabbt. Nu har jag slutat med de dåliga vanorna även om det bara var några månader sedan. Kommit in något som liknar en rutin, som säkertligen kommer rubbas om något i vardagen ändras, typ om jag får jobb.
 
Så om två år ska jag vara klar med min utbildning (juni-14) även om jag inte är säker på att det är vad jag verkligen vill ska det genomföras, kämpas igenom, hur skönt är det inte efter? Jag ska asap vara tillbaka i mitt smala jag, finna något slags ro i mig själv och vara ute på resande fot. T.o.m det har jag planerat; pengasparandet osv. Men jag har också skrivit att jag inte ska vara så hårt mot mig själv, pengar är något om går i omlopp, om man använder dem så kommer de snart tillbaka igen. Så jag ska inte snåla mot mig själv. Ska unna mig en fin bikini, nya träningskläder, en ansiktsbehandling, manikyr och sånt där annat som man går och längtar efter, för jag kan. Ska boka resa snart tänkte jag. Efter examen nästa sommar, för då har jag kämpat länge och förtjänar att äntligen ta mig ut på den resa jag längtat efter. En lång lista på resemål som jag önskar genomföra, enligt listan blir det en Asientripp först, men om arbete etc löser sig kanske jag kan ta mig jorden runt. Och eftersom det förhoppningsvis kommer ske efter examen finns det chans att examens present (vet inte ens om man får det?) drygar ut kassan. Önsketänkande.
 
I alla fall är det nu dessa grejer (viktnedgång/healthyliving, arbete/praktik, skola och utlandsresa) jag lägger fokus på tänkte jag. Har varit utan en korttidsplan så länge nu så det var väl dags att skaffa sig en. Känns något bättre att både få bukt om vad jag vill och vad som är bäst men också ha något att se fram emot och kämpa för. Så det var gårdagens göra. Jag arbetar så mycket bättre när jag är arg och ledsen. Nu ska jag iväg och träna igen. Ett kilo fett i taget. Hejhå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0