30 september 2012 : berlin

Heya! 
Har äntligen kommit i ordning i min nya hemstad. Typ. Haft en go helg med farfar och pappa, bodde på hotell en natt, flyttade in i min lgh och fixat och donat med det viktigaste: internet!!!! Vi har hängt på Potsdamerplatz, försökt shoppa runt Kürfurstendamm, besökt KaDeWe, ätit gott, gått mycket, druckit öl. Anton ringde mig igår och berättade att han och Lukas var här, vilket resulterade i en runda i Kreutzbergs barhäng; Roses (gaybar med rosa väggar) och So36 (som även de hade gay/balkan-kväll(?) = so much dance och några lögner om att killarna va tsm) och efter det några dansanta h på Week End till go house. 
 
(Berättar ovanligt utförligt för min egen skull, minnet är ej vad det borde)
 
Idag, efter att ha sagt hejdå till pappa och farfar, mötte jag upp killarna i Penzlauerberg, gick till Mauerpark och hhängde. Fantastiskt söndagsunderhållning; kareoke i amfiteatern, stor marknad med allt från dörrhantag till designplagg, gatumusikanter, galna människor och gött häng i solen! Blev en kaffe på det innan jag mötte upp Kristin för att äta middag på en Vapiano-inspirerad restaurant vid Kottbusser str. 
 
Imrn börjar skolans intro veckor. Och jag ska hitta en doktor och bli av med stygnen. Och betala hyran... Sistnämnda var inte lika roligt.. Jag kommer nog trivas bra här! (tillslut)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0