5 oktober 2012 : freitag

Idag är det fredag! Woop! Ska iväg på middag hos magdalena och sedan vidare på inflyttningsfest i penzlauerberg, därefter ut antar jag! Fun!
 
Igår va det rundvandring på skolan, fattade inte mycket mer än tidigare, kände mig dessutom rätt dum när det bara var jag och Kristin som inte kunde tyska i vår grupp, haha. Fail. Men det va luungt, lunchade med svenskarna sedan och norsken. Kul att man dras till det bekanta. Men de är goa och igår var vi nere i Fredrichain och tog en öl på en liten mysig robotbar! 
 
Enrollment är klar, bara learning agreement kvar + tyskt konto och medborgarskap. Fixar det nästa vecka tänkte jag. Var och handlade idag också. Riktigt fräsch affär vid Nollendorf, typ ica hemma. Hittade ingen normal yoghurt dock, men däremot asgod leverpastej! Yay!
 
Hamnade på Ikea häromdagen också! Det var nice! Åt köttbullar och sånt! Det var samma dag jag sa hejdå till Lukas och Anton. Köpte bara gardiner. Måste dit igen för mina vinglas är sönder.. haha ilandsprob! Nu måste jag göra mig klar! Hejhå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0