31 oktober 2012 : november

Nej jag har inte dött bara varit upptagen med skola och vänner och allt kul berlin bjuder på! Kommer inte ihåg vad jjag gjorde förra veckan mer än sprang runt och räknade ects för att det ska gå runt. Vet fortf inte. Jävla system tyskarna har i skolan, krångligt!
 
Hängde på IKEA, tvättade kläder då jag fick tillgång till tvättstugan. På fredagen var vi bjudna till Edvards kompis, indiern atul som fyllde år. Riktigt kul och riktigt galet! Åt brownies, rökte vattenpipa och drack vin och indisk rom i ett minimalt kök i en studentkorridor. Lyssnade på svensk och indisk musik tills alla var jätte fulla, sen drog vi ner på stan, Flamingo vid alex.plz. Mådde inte jätte bra dagen efter.
 
Lördag gick åt till hamburgare i Friedrichain med tösen, isac och krisse. En runda på MEdia Markt för att inhandla harry porry och massa glass, sen gosade vi in oss tsm med magda o kristiins soffa och krängde en hel kväll. Söndag blev jag bjuden på brunch av tysken, han har iofs ett namn.. Tänkte gå på zoo men det stängde så vi körde en runda i berlin och kollade film hos mig.
 
Nu har en ny vecka startat, idag är detju tydligen halloween, men eftersom jag somnade för två h sedan, vaknade nu, tänker jag inte röra mig ur fläcken, får bli upp tidigt och träna imrn ist! Ska iväg och kolla Helmut Newton utställningen med MAgda också! Sen är det fredag, och jag vet inte vad jag borde göra då förrutom plugga och träna. Well see!
 
För er som undrar var jag läser så är det en salig blandning, de flesta är diskussionskurser - alltså att vi ska läsa texter och diskutera kring dem, fett obekvämt tycker jag i de ämnen jag inte känner mig säker, kursernas namn i dag-ordning lyder:
- Social Media and Global Change - kul kurs där vi samarbetar med studenter i Montana, USA för att genomföra ett projekt för att få folk att dricka kranvatten.
- European Environmental Policy - Rätt chill, många killar för en gångs skull, läraren fixa schyssta poäng för oss erasmusstudenter! Typ bara därför.
- Politics of Cinema - politik, film, historia, kultur, vad mer kan man önska? Förrutom en lärare som snackar asbra engelska! CHECK!
- The City from Below - New York History - Också en schysst lärare, dock dåligt med poäng. Men en intressant kurs.
- An Introduction to British Culture Studies - Slapp, sitta och lyssna i 2h varje torsdagskväll, helt ok!
- Deliberation - Integration - Segregation - Political Communication in Europe and Beyond - Kursen jag våndas inför varje vecka. MYCKET politik = nervös louise. Lärare som pressar en, stora ord på engelska .. ja ni fattar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0