19 oktober 2012 : veckoslut

Äntligen helg! Efter en långt vecka. Sitter i skrivande stund på starre och läser habermas... Kan fredagen bli roligare? Snart kommit igenom två artiklar à 20sidor. Äckligt mycket svårare än jag trodde att läsa facklitt på eng. Men det ska nog te sig till slut!
 
Har fortf inte tagit mig in i tvättstugan, börjar tyna på kläder att bära i denna syndiga vårhetta som sprider sig genom Berlin (20° cirkus). Jag känner också att mitt kreativa skrivande kommer igång ordentligt då jag är både trött och uttråkad efter eftermiddagens samlade beteende; dvs. näsan i e-böckerna. Haha. 
 
Helgen kommer vara lugn. Lutar åt bio ikv, strosa runt i friedrichain imrn och försöka få så mycket skolarbete ur vägen som bara möjligt. Är för tillfället uppe i någonting mellan 19 och 21 ects som bör öka till minst 25 för att jag ska komma igenom terminen utan skulder. Alltså måste jag hitta en kurs med högt ects men lite att göra. Hade gjort mig så glad att slippa skriva 4 st termpapers!
 
Så måndagens uppgifter är att finna nyckeln till tvättstuga, pinkod till deutsche bank, besöka bürgeramt och ennu en kurs till min learning agreement. Tror det var allt. Nu tar jag helg och börjar den med ett träningspass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0