15 oktober 2012 : fun facts

Första dagen i skolan idag. 16-18. HAHA. Vi gick dit, tryckte in oss i en datasal och blev tillsagda att gå om vi inte va intresserade av kursen typ (några gick faktiskt efter halva). Hörde lite familiar phrases om sociala medier etc och gick hem.

Systemet här i tyskland är så himla konstigt. Jag var inte ens inskriven på kursen fast jag sökte den, i fredags. Ja, man söker inte kurser förän typ veckan innan, sinnes. Men det är lungt ändå typ för nu är jag inskriven eller något i den stilen...

Kursen i övrigt går ut på att vi tsm med en amerikansk klass ska skypea och jämföra en kampanj för att dricka kranvatten genom sociala medier och sen diskutera kring detta. Resten av halvåret går ut på att diskutera gamla konflikter och dyl. där sociala medier varit en stor del tex. i Syrien och Kony m.m. Men egentligen betygsätts vi bara på en essay vi skriver om valfritt ämne, inom ämnet såklart. Så sjukt!

5 stycken sådana här kurser ska jag väl läsa detta halvåret, hur fan ska jag klara detta? Eller typ kommer det vara sådär äckligt lätt att klara det? Jag som är så lat och dålig på självdisciplin, kommer ju ta allt i slutet, fast det är ju det dummaste man kan göra... Haha, tyskland. Du kommer föralltid vara det knepigaste välfärdslandet jag vet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0