14 oktober 2012 : week end.

Helgen är slut, jag har gömt mig i ett hörn på favorit-starbucks, free wifi<3 
 
En riktigt bra helg har det varit, är fruktansvärt trött dock. Det blev en tur på Pergamonmuseet i torsdags med Edvard och Kristin, men eftersom vi tyckte det var så tråkigt gick det snart över till en riktigt låååång fika på Cafemitte, sjukt "svenskt" cafe! We like! Hackechen markt är så himla trevligt, typ alla goa affärer ligger där.
 
På fredagen tog jag mig ut för en 6h lång shoppingrunda på olika ställen i stan, typ Hackechen, Potsdamer, Friedrichstr. och Kü-damm. Måste ta en runda i Prenzlauer och Fredrichain också, det är ju där alla små street affärer ligger och mysig 2nd hand. Men jag har ju ett antal dagar till på mig. Det enda jag kom hem med var ett par nya byxor, en fön och torrshampoo. Bra där!
 
Kvällen mötte jag upp Kristin och fick se hennes mysiga lägenhet vid Kottbusser. Sedan drog vi till sjukaste Erasmusfesten på Picknick Club, vid Friedrichstr. BARA spanjorer som stod och hånglade i hörnen. Kändes som man var tillbaka på nått slags högstadiedisco... Men vi hade kul och ägnade kvällen åt att hoppa runt till kommersiell musik (för en gångs skull), det spelas ju bara house och electro här men man börjar ju vänja sig vid alla höga människor som "dansar" i sin egen värld, vi höll oss till Club-mate. Träffade några sköna tyskar som såg hur svenska ut som helst också (=snygga). 
 
Igår försökte jag handla (igen) är fortf sjukt sugen på wook, men allt är stängt på söndagar.. Lidl tar inte mitt Visa, och varken Lidl el Netto har normala varor så man kan fixa gott käk hemma... Så igår gick jag till "araben på hörnet" som var hur trevlig som helst och mot all förväntan hade mestadels av ingridienserna jag behövde.. Men då var det för sent för mat tyckte jag och gick hem med min clubmate för att tagga kvällen. 
 
Mötte upp Kristin, Edvard, Oskar och Isac och letade efter en bar som skulle vara bra. Man betalar 1e för att få ett vinglas, sen fyller man på det tills man skäms och dricksar efter behag då man går. SVINBRA! Men vi hittade det inte.. eller så var vi på fel plats (rosa-luxemburg-platz). Blev en öl där, Magda och hennes bf slöt upp, sen vidare till Friedrichain och Bar där tydligen halva svenskar i berlin hängede. Go bar! Sen gick vi till Cassiopeia och dansade till hiphop resten av kvällen. Nice va det! 
 
Kvällen avslutades med en döner, då kommer en kille stapplandes med handel för låret och skriker på hjälp med gråten i halsen.. DET BLÖDDE SOM FAN! Fick lätt panik och vi försökte hjälpa den rånade och knivstuckna stackarn tills min panik tog över och jag höll på att svimma.. Skakade och blev knäsvag och fick gå bort till tramen och sätta mig med huvudet mellan benen och skakade tills jag låg hemma i sängen. Idag är det lite knäppt att tänka tillbaka på det, är jag klen eller var det en normal reaktion efter min olycka? Iaf så mår jag ju bra idag! Men kände mig så töntig igår när alla andra mådde bra...
 
Imrn börjar jag skolan på riktigt. Något nervös inför allt men det löser sig, precis som allt annat! Veckan MÅSTE är att hitta nyckeln till tvättstugan så jag kan tvätta. Alla röker ju inomhus här i Berlin så ens kläder luktar inte okej efter en kväll på stan. Ska gå till gymmet imrn också och skriva in mig, nu när jag är så när som frisk. Måste ju ha någon kvällsaktivitet att se fram emot (förrutom plugg...)! Wellwell, thats all for now, lagom långt inlägg det blev.... pusshaj.


Kommentarer
Karolina

Åh vad roligt att läsa hur du har det! Berlin verkar ju vara så himla coolt! Lycka till imon! Pöss!

2012-10-15 @ 02:44:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0