1 oktober 2012 : mörker

Det är så mörkt här utanför! Somnade vid 18-tiden, behövde väl det.. Första dagen i skolan gick bra, åkte ut till Dahlem för att trycka i oss info, både på tyska och engelska, men inte blev man mer klok för det. Snarare mer förvirrad. Så det stressade mig nog lite, för nu sitter jag, rödgråten och ensam i mitt rum och ska försöka sova å nyo.
 
Gick en lite promenad från Gleisdreieck till Potsdamerplatz, rundade Stadsbiblioteket och biografen i mitt sökande efter en lagom crowded sushi restaurang, vilket inte gick så bra då jag vid hemkomst fortf inte hade ätit något. Så nu är jag här, tänkte kolla nån cheesy film, orkade inte möta upp Kristin och hennes kompis, orkade inte haka på Lukas som ringde precis utan tänker bara ta det lungt. Jag blir så uppe i varv när det händer så mycket på få dagar att när verkligheten tar tag i en igen vill jag inte acceptera det. Men som jag och Kristin sa igår; "det är okej att gråta i början", vilket jag tänker ta till mig.

Imrn står det mycket på schemat; adressletande, enrollment, ännu mer info, bankomat letande och kurssökande osv. Kan bli jobbigt, men blir nog Väldigt skönt att få det gjort! Får försöka hitta på nått med killarna imrn innan de åker hem. Hejhå!


Kommentarer
K

Men vännen då! Förstår precis hur du känner, det kan kännas jobbigt och ensamt och man gråter - men när det händer, isolera dig inte, umgås med andra, även om du för dem kommer vara skittråkig att umgås med i det ögonblicket, men man behöver andra. För ensam är man mindre stark, och det är då styrkan behövs som mest!

Tänker på dej vännen, hör av dej när du vill, finns här för dej! KRAM!

2012-10-02 @ 19:48:34
URL: http://sofistikerat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0