20 november 2012 : VIKTIGT

För att väga upp mitt föregående inlägg så har jag inte lika mycket ångest längre. Bara lite. Skyller på att min kropp inte är helt frisk. Antagligen i dubbel bemärkelse lol. Iaf. har jag bestämt mig för att bättra mig. Vissa saker går inte att ändra på men man kan förebygga och förbättra - and thats what imma do!
 
För att förbättra har jag valt att sätta upp lite tidiga nyårslöften för mitt eget välmående!
  • Skapa rutiner i vardagen; upp kl 7-8 - läggdags kl 23, helg: upp kl 9-11 (beroende på kvällen innan)
  • Förbättra mina matvanor: minska på sötintaget, laga god och nyttig mat och frysa in till dagar då jag inte orkar laga mat, äta med jämna mellanrum (var 3e timme, typ), jag vet att jag mår bättre av detta.
  • Träna minst 4 gånger i veckan
  • Bygga upp för att kunna springa en mil
  • Koncentrera när jag pluggar/tränar = effektivitet!
  • Dricka mindre alkohol
  • Gå ner 10 kg
Detta var mitt fysiska välmående, men för mitt psykiska välmående (som iofs kommer lite på köpet med föregående lista) tänker jag:
  • Göra en fabulös, kreativitetsboard med inspiration där jag dagligen påminns om mina mål
  • Le - mycket!
  • Ge mig själv cred för vad jag presterar - hitta en morot! (inga belöningar som inkluderar mat!!) - shopping?
Och eftersom jag skrev det mest relevanta punkterna här, kan ni har koll på mig! Snälla ha koll på mig! Känner jag migsjälv rätt kommer det svaja en del! Haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0