26 mars 2012 : mittinatten

Här ligger jag. Mitt i natten. Fast än skolan börjar kl 9 imrn..
.
Kan verkligen inte sova. Vet inte varför. Funderar på sånna livsviktiga frågor som varför mina fötter är så små i jämförelse med resten av min kropp.. Varför mina "ringtår" är så krokiga. Dricker en himla massa vatten också.. Bra sådär när man borde sova. Kommer vakna av att jag är kissig även om jag inte kommer somna. Huvudvärk och illamående. Att man aldrig blir av med denna stressen. Stressen över livet.
.
Funderar över sommaren. Kommer antagligen inte få något arbete. Sökte sommarkurser, hade varit helt fantastiskt att få skriva barnböcker. Tror verkligen det är något för mig. En liten dröm som kommer i uppfyllelse. Om inte annat ska jag slösa mina sista kronor på en tågluff, leva på mamma och pappa. Lära mig segla på riktigt. Leva allas dröm, möjligtvis lycklig i sommarvärmen utan pengar. Trasiga shorts och en smutsig t-shirt, smutsig av olja från båten. Ska lära mig livets gåta ute på havet. Vad djup jag är... Skrattar åt mig själv.. Detta är min poesi. Tvetydigt.
.
Satt i solen och läste hela dagen, eller tills b6 mötet började. Då satt vi i solen ändå iofs. Tog en öl på andra lång gjorde vi också. Ändå himla goa människor de där!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0