31 juli 2012 : gossip

Idag är det två månader tills jag börjar läsa på Freie i Berlin. Helt sjukt!
Jag kommer flytta från Sverige. Skriva uppsatser på engelska. Försöka
lära mig tyska, skaffa nya vänner i en stad långt bort från hemma. Jag
är nervös. Och fruktansvärt glad. Jag vill komma iväg. Hitta mig själv.
Ja.. väldigt kliche, kollat för mycket på Gossip girl de senaste dagarna.
Lyssnat för mycket på Krunegård. "Askan är den bästa jorden".. "Det vi
har är på låtsas så är livet enklast sluta hoppas på något mer", sjunger
han. Tar hans råd. Inte mer med det. Har tänkt mycket på hur man skapar
sitt liv. Formar det, likt Gossip Girl, dramatiserar händelser mer än nödvändigt.
Tror jag hade passat bra in där. Playin games. Det enda som inte stämmer
in är relationerna, pojkväns-bytena och de miljoner kronorna som slängs
runt. Tydligen är det så enkelt att byta kille, att slänga ur sig kärleksförklaringar.
I min verklighet är alla jävligt fega. Ingen vågar. Och vågar man slår karma
en på fingrarna, obviously. Ska bli skönt att komma härifrån, igen. Undrar
om det är jag eller om det är staden, eller alla andra. Därför ska jag träffa
alla mina kära vänner och sluta känna efter, tänka efter. Jag var aldrig värst, 
jag är aldrig värst så varför hålla tillbaka det som är jag istället för att låta
folk acceptera det. Jag kan vara vem jag vill, göra vad jag vill och det tänker
jag göra. Jag kommer aldrig bli värst. Jag var nog den enda som var rädd
för det. Åh dessa dilemman. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0