31 december 2012 : nyårsafton

Vad mycket man hinner med på ett år. Förra årsskiftet bodde jag i Göteborg. idag bor jag i Berlin, i student lägenhet. Däremellan flyttade jag hem, arbetslös och olycklig till Helsingborg. Trodde studentlivet gick ut på att ha kul, inser nu att det är bättre att trivas. Har förändrat min livsstil, om än i minimal takt. Jag vet fortfarande inte vad jag vill, men jag kommer närmare. Förhoppningvis har jag lärt mig mycket under det gågna året. Lärt mig om livet, ibland vet jag inte om jag alltid vetat saker utan att fundera på dem, funderat på om jag faktiskt lärt mig något eller bara blivit dummare. Ibland vet jag inte svaret. För det mesta tror jag att jag alltid har rätt, vilket i cirkus 70+ procent av fallen faktiskt stämmer. Så egentligen har jag nog inte utvecklats, fast jag har det, jag har bara fått insikt i min egen dumhet, mina egna svagheter, en ny vinkel av dem rättare sagt. Nya perspektiv på människan, som ibland kan bli skeva på grund av mina egna låga tankar om mig själv. Men nytt år, nya erfarenheter, nya upplevelser, ny kunskap och ett förbättrat jag. Ett jag som kommer bli bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0