28 september 2011 : diskotekbrand

jag hoppas att jag får åka till paris. jag vill åka bort. paris hade varit fantastiskt! jag är värd det.
.
tittat på efterlyst och konstaterar att världen är grym. varför vara en del av grymheten, trots att nivån är en helt annan. varför skada andra när man kan hjälpas åt att göra den bättre och sprida glädje och välbefinnande. världen är inte bara grym utan också orättvis. varför vara missnöjd när man kan glädjas åt det man har.
.
nu ska jag ändra på mig. på (torsdag) ska jag flytta ut ur mig själv. och vända andra kinden, dagen ska jag sänka blicken. för övrigt en av de bästa svenska låtarna ever. saknar de enkla dagarna då problemen var de samma men svaren enklare att finna. nu bara ignorerar man problemen, förtränger känslan och hoppas att det går över. det gör det inte. livet är en cirkel. never ending struggle. om och om och om igen.
.
.
.
Inga klappar mot kinden vända, kappan mot vinden 
Kämpar tappert tills den dagen jag blir rädd för ett click 
Älskar att älska älska, hatar att hata har sett 
Satan på gatan och han sänkte sin blick 
Den här vägen har bara plats för en person 
Ingen kan nånsin knäcka mig om de så skadar mig
Hata mig fort, älska mig aldrig 
Bär på ett lejonhjärta - det lämnar mig aldrig
Bakom mitt leende, där döljer sig ett hjärta av sten 
Men gillar ni inte mina principer 
Garanterar jag hela världen att jag bär på massa fler 
Okej, kan du känna tårarna rinna när melodierna når mina fingrar? 
Kan du känna fukten på min tungspets? 

Alright, jag lägger korten på bordet, aldrig vänt den där kinden 
Aldrig gjort det jag borde, så fort jag får ordet vänder jag vinden 
Allt för kantig mot snubbar och burdus när jag pratar med chicksen 
Oskar åskar (snart kommer blixten) 
Många fjantar hatar mig, men de kan inte skada mig 
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mig 
Men om du ger mig får du se vad det leder till 
När den första stenen river sönder vattenytans spegelbild 
Bakom den hårda masken döljer sig ett hjärta av sten 
Så svara mig nu - ska ett lejon som ryter i frihet i dagarna sju 
byta sitt liv mot ett lamm fängslat av tystnad till sagornas slut? 

Mitt i rökiga diskussioner, där lever jag 
Den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam 
Jag måste spela som att jag kan ta mig i kragen 
Glorian var som en badring, jag kan ha den runt magen 
Mitt ego sväller, badar in mig själv i brist på vett 
Bara ni vaknar nu, ändrar er och slutar hitta fel 
Egon sväller, svarar elden som en rikoschett 
Raderna talar ju för sig själva som en schizofren 
Firar att ni nu nått botten, jag håller en spliff 
Alla är fan korta i rocken som Oliver Twist 
Försök ta för dig bara, här är ett smörgåsbord 
Röster av tomhet som bara skär sig som mjölk och juice 
Många bäckar flyter ihop till miljoner 
Akta dig innan vi ryker ihop som tvillingtornen 
Nu tänker jag sakta så ser jag vad pennan min skriver 
Att det bästa utav mig finns djupt i mina sämsta sidor 

Nej du kan ändra på dig 
På tisdag kan du flytta ut ur dig själv 
Och vända andra kinden, dagen ska du sänka blicken 

Jag är stukad och kaxig, jag tror du har rätt 
Jag är liten men jag är kaxig, jag tror du har rätt 
Jag är den största personen du sett


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0