11 september 2011 : 911

Jag är inte elak, bara mot de som är elaka mot mig, jag är bara inte den bästa verionen av mig som skulle kunna vara. Och jag kan mina knep för att få bägaren att rinna över hos folk. Jag är så jävla bra på att se saker som ingen annan ser, höra saker som ingen annan hör och jag lägger det på minnet. Jag vill också ha fina saker sagda om mig, inte bara om andra, inte bara om andra till mig, inte bara sagda av mig. Jag vill veta att jag är värd nått. Inte bara för att jag ser bra ut. För att jag är smart, härlig, trevlig, gullig, bäst, fin, älskad, awesome. Är jag det?
.
Jag önskar att allt va så lätt som det va när man va liten. Att sommaren gick åt till att cykla till stranden, äta glass, bada i poolen i m&m sommarstuga, köpa fula pastellfärgade kläder. Att skolan var ett tidsfördriv, att det fanns mat hemma på bordet. Att man satt flera runt bordet vid middagstid. Att vännerna knackade på dörren efter middagen för en kvällspromenad eller att telefonen ringde och man satt och snackade i timtal om den där killen. Långfikan efter skolan, filmkvällarna med familjen, lördagslunchen på stan, bilresan ut till farmor, bilresan till europa. Sol och bad på franska rivieran, kvällar som aldrig tog slut, knän fulla av skrapsår, solnedgång i rydebäck, skaterunda med vänner. Vad hände med det? De flesta har kvar det, när förändrades jag? Varför fick inte jag ha kvar det?
.
Det hade passat mig utmärkt att växa upp nu. Bli en tvåsamhet, skaffa rutiner; jobb, träning, matlagning tillsammans med någon, Idol på 4an. En middag med tjejerna på fredagskvällen, några glas vin. Myskväll mitt i veckan. Långpromenad söndagmorgon. Närhet, värme, resor, kärlek. Jag är redan trött på tonårslivet. Tack och lov är det snart över. om 12 dagar fyller jag 20, inte för att jag tror att ett mirakel ska ske då. Jag får bara fri tillgång till alkohol. Tror inte det är någon fördel för mig direkt. Kunde lika gärna varit livstids fängelse. Mamma och pappa kommer iaf och firar mig, någon som kommer ihåg mig! ska skratta mig lycklig om jag får en present som inte är från min släkt! kärlek.
.
söndags filosofi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0