19 oktober 2011 : nytt

Ut med alla dåliga vanor så som småätande, nagelbitande, lathet & ja.. tom feströkandet ryker! Bra va, mamma &pappa? Jag är inte helt tappad ändå....
In med alla bra nya vanor; råggröt, träning, läsning och hemma kvällar.
.
Tror den lilla blå amuletten runt min hals som turkarna gav oss för att binda ondska hjälper. Jag är inte lika aggressiv bara mer ångestfylld. Ångest över ålder, drömmar och mål. När jag är klar med utbildningen, som jag inte ens är säker på att den är rätt, är jag 23. Jag kommer självklart fullfölja den men jag vill göra det jag alltid velat.
.
Flytta runt, bo utomlands, lära mig fler språk och kulturer, leva snäppet närmare ett konstnärsliv, trots att jag är så långt ifrån det man kan komma. Läsa böcker som intresserar mig ist för tråkig, frånstötande kurslitteratur. Se filmer som inspirerar, gå på museer i mängder, teater, operor, strosa runt i stora städer, kolla på vackra byggnader, lära känna människor, läsa historia, Lära mig laga mat och påta i trädgården, lära mig måla! massamassammassa nya städer, kulturer, platser, människor, naturer, klimat jaa allt. Wääh.
.
Nej nu ska jag läsa klart häftet om årsredovisningsanalys woopwoop och kolla greys och äta en clementin. Längtar till glögg och pepparkakor i sällskap. Men nej, här sitter jag ensam och orkar inte gå till handelspuben. Jag har tappat livsglöden och isolerar mig därför. Det är en rätt betryggande situation; i am incharge. Det är jag nästan aldrig. Ska kolla resa också. Och söka nya jobb.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0