24 mars 2010 : 2

idag är det den 24e. därför tänkte jag berätta lite om min syn på kärlek.

för mig är kärlek inget självklart. inget man ta för givet att det finns där.
kärlek ska varken vara tråkigt, trist eller bli en slentrian. bara för att man
börjar bli vuxen behöver inte känslan av pirret i magen försvinna eller
de impulsiva, drastiska handlingarna och desperata tilltagandena försvinna.

kärlek ska vara fräscht, roligt och busigt! men framför allt ska man ta den
med glimten i ögat. inte vara så himla seriös, för kärlek är något som kommer
och går. en berg och dalbana. för att få nå harmonisk kärlek får man inte ta
varandra för givet. anpassning, kompromiss, förståelse är a och o.

men spänningen måste finnas kvar. begäret. jag tycker om att bråka. det får
allt att hänga på en tunn, tunn tråd färdig att brista. det är spännande att se
om den håller även denna gången.

24e va det alltså. haha. så jävla illa.. (!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spceinvdr

rymdforskare, utomjording, space

RSS 2.0